היום שאחרי ברק: השמאל מאוכזב והימין מברך

    אריאל שרפר | צילום: יוסי ברויער Comments Off on היום שאחרי ברק: השמאל מאוכזב והימין מברך
    12:30
    05.05.24
    חדשות קול חי No Comments on ארה"ב: לא ייחתם הסכם הגנה עם סעודיה ללא ישראל | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום שאחרי ברק: עצמאות במשבר, השמאל מאוכזב, הימין מברך. יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט: השותפות בין נתניהו לברק הייתה זיווג לא בריא לעם ישראל, אך יש לו זכויות רבות על תרומתו למערכת הביטחון.

     

    אילו הבחירות לכנסת התשע-עשרה היו נערכות לפני מבצע עמוד-ענן יתכן שאהוד ברק היה מודיע כבר מזמן על פרישה מהפוליטיקה הישראלית אחרי יותר משבע-עשרה שנות שירות. ואילו הבחירות היו נערכות מסיבה כלשהי לפני שנה המתיישבים היו שמחים עוד יותר מכפי ששמחו ראשיהם ונציגיהם בכמה ממפלגות הימין שהתקשו היום להסתיר התרגשותם ותקוותיהם לעתיד טוב יותר להתיישבות מאשר בתקופת ברק, שלו היה מחליט לעזוב מוקדם יותר אולי הם היו עדיין יושבים בבית המכפלה והשלום בחברון, ושכונת האולפנה ומגרון היו נשארות במקומן.

    ברק עצמו יכול להיות די מרוצה מעצמו לאחר ששימש בקשת של תפקידים בכירים במדינת ישראל, הוא כיהן כרמטכ"ל, שר ביטחון, ראש ממשלה, יושב ראש מפלגת העבודה, ושוב פעם שר-ביטחון הפעם בממשלת ימין למרות שבשביל להצטרף אליה בתפקיד היחיד שעניין אותו בפוליטיקה הישראלית היה מוכן להפנות עורף לעבודה ולהשאיר אותה על הקרשים, לפחות עד שהאג'נדה החברתית של שלי יחימוביץ' תחזיר אותה לעמדת כוח בבחירות הקרובות, עם פוטנציאל להיות המפלגה השנייה בגודלה בכנסת, בזמן שעצמאות בראשות ברק בקושי עוברת את אחוז החסימה.

    בעצמאות בהחלט לא יודעים עדיין איך לעכל את פרישת ברק, שבאה בהפתעה לחברי הסיעה, ובמיוחד לשר שלום שמחון שאמור לנווט עכשיו את הספינה שברק נטש, שבקושי מחזיקה מעמד מעל למים העכורים של הפוליטיקה הישראלית בחודשיים שנותרו עד הבחירות.

    גוש השמאל ספג גם הוא מכה לא קטנה, שכן חבירה לאהוד ברק הייתה יכולה לשדרג את מעמדם של הנאבקים לגיבוש חזית שמאלית מול נתניהו, ובראשן יחימוביץ' הרלוונטית ולבני המתלבטת.

    בימין לא ניסו אפילו להסתיר את השמחה על פרישת ברק, כשהשר יולי אדלשטיין מגדיר אותו כמי שייזכר בדברי ימי ישראל כשר הביטחון הגרוע ביותר להתיישבות, יו"ר האחוד הלאומי אורי אריאל מכנה ברכה להתיישבות את פרישתו של מי שכשר ביטחון פעל וחתר לפגיעה במתיישבים בחוסר צדק ובחוסר הגינות, עצמה לישראל בראשות אלדד ובן-ארי אומרת ברוך שפטרנו, ובמועצה האזורית שומרון מאשימים את ברק בהרס הממשלה היוצאת ובפגיעה בעם ישראל, ואומרים שלום ולא להתראות.

    מי שנפרד מאהוד ברק הפוליטיקאי ואיש הצבא רב הפעלים בדרך קצת יותר ממלכתית ומכובדת, הוא יושב ראש הבית היהודי נפתלי בנט. בראיון שהעניק לאתר קול חי הגיב בנט על החלטת הפרישה המפתיעה של אהוד ברק ונטישת מפלגת העצמאות:

    "יש לי הרבה ביקורת על ברק, אך יש לו זכויות רבות בעם ישראל. הוא היה מפקד אגדי בסיירת מטכ"ל שהערצתי בתקופת שירותי כקצין ביחידה, אך איני מסכים עם עמדותיו כפוליטיקאי ובהן החלטות על עצירת מבצעי עופרת יצוקה ועמוד ענן, ותהליכים מדינים לא נכונים. כל אלה לא מבטלים את תרומתו לעם ישראל. בעיני, הפרישה היא החלטה לגיטימית של אדם שעייף מעשיה ציבורית ויש לכבד זאת כי זוהי זכותו". דברי בנט.

    יושב ראש הבית היהודי הגדיר את החיבור הפוליטי בין נתניהו לברק כזיווג מאד לא בריא לעם ישראל בשל העובדה שברק בכלל לא נבחר לממשלה והליכוד היה שבוי בעמדותיו,ובמהלכים שבנט אינו מסכים עמם כמו למשל אחת ההחלטות האחרונות של ברק קודם החלטתו לפרוש, עצירת מבצע עמוד ענן בעזה קודם הכרעת חמאס וחיסול מלא של יכולתו לשגר טילים לעבר ישראל.

    עם זאת, בפוליטיקה הישראלית אף דלת לא נסגרת לתמיד, וכששאלתי את בנט בסיום שיחתנו על אפשרות של ישיבה בממשלה אחת עם ברק בעתיד, אם יחליט לשוב לפוליטיקה, אמר יו"ר הבית היהודי כי אפילו שעמדותיהם שונות בתכלית, ברק אינו מוחרם ואינו מוקצה מהפוליטיקה. תלוי את מי שואלים. אז שלום אהוד, בינתיים.



    0 תגובות